søndag den 24. februar 2013

Tanker om en dag der slet ikke gik som den skulle...

Igår drog min svigerinde og jeg til Sverige en enkelt dag for at shoppe med penge på kortet og stor købelyst.
Da vi kommer til Sverige, finder vi ud af, at alle mastercards har nedbrud og derfor kan vi hverken hæve kontanter eller bruge kortet i butikkerne og med ca 300 kr tilsammen i danske kontanter, resulterede det i vrede, afmagt og skuffelse.
Vi brugte halvanden time på at vandre Gøteborg rund og forsøge at hæve i alle automater, inden vi finder ud af det drejer sig om alle mastercards. Herefter forsøger vi gennem to timer systematisk at hæve penge, hvorefter vi beslutter os til at kigge i butikker, for at være klar til at købe, hvis kortet skulle gå i orden. På vej i en butik, står en mand og danser og mange tilskuere er samlet. Foran os står en dansk familie vi kommer i snak med og da vi fortæller om vores pengeproblemer, tilbyder manden os straks at låne penge af ham. Han gjorde så vi nåede at få lidt købt og jeg synes det var så storsindet gjort af ham. Han gjorde, at vi fik en god afslutning på dagen og jeg er ham meget taknemmelig.

I får lige lidt billeder af de ting, der nåede at komme med mig hjem.

Maria







2 kommentarer:

  1. Man bliver så glad når man møder uventet venlighed. Godt I endte med en god tur:-)
    KH Christina

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det var ganske enkelt en fantastisk gerning og stor tiltro han viste. I morgen skal jeg vist ned og købe en takke pakke der skal sendes til ham :)

      Slet